Citat från boken "Vår lilla hemlighet"

Har läst typ halva boken "Vår lilla hemlighet" nu och än så länge rekomenderar jag verkligen den. Det är riktigt hemskt vilket liv denna flickan hade.  Skriver förmodligen en resencion om boken när jag läst färdigt den. 



Tänkte lägga in två citat från boken som verkligen lätt hemskt:


"När jag blundade , kom jag att se bakåt genom åren och mindes den olyckliga , isolerade flickan som bott på Cooldaragh. En flicka vars föddelsedag förstördes, inte bara av hennes lidande , utan också av hennes oförmåga att umgås och få kontakt med sina klasskamrater. Hur hon såg dem som genom en fönsterruta, lekande, skrattande och pratande. När hon försökte komma in i deras gemenskap kunden hon bara imitera dem.
Det var för sent för henne att känna sig som en av dem, hennes barndom var redan slut. På sin tioårsdag visste hon att varje lycklig stund bara var en illusion"



"Det han sa sedan skulle bli en återkommande refräng: "Tala inte om det för mamma, flicka lilla. Det här är vår hemlighet. Talar du om det får henne kommer hon inte att tro dig. Hon kommer inte att tycka om dig längre."  Jag visste redan att det var sant. Den enda hemligheten jag dolde för min far var den hemligheten jag dolt för mig själv. Min mor visste faktikst redan. Det enda han var rädd för var att hon skulle få veta det. Så den dagen började vi leka vår lek, den som kallades "Vår hemlighet" och som han och jagskulle fortsätta att leka i sju år till"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0