Dags för den myssiga månaden December ;)

Nu är det dags för den speciella sista månaden i året , December.
För visst är den speciell?
Med julen, lucia, nyår, (jag fyller år), snön och en massa , massa annat.

Jag längtar efter att fylla år ska bli riktigt trevlig med en dag tillägnad mig där jag ska få umgås med familj, vänner, släkt och sen ha en föddelsedagsfest med vänner.
Jag längtar efter att baka pepparkakor och lussekatter och att sedan äta dem tillsammans med varm glög.
Jag längtar efter att få se min lilla lillasyster gå lucia på skolan
Jag längtar efter snön,  att gå till parken med lillasyster eller vänner och kasta snöbollar, åka pulka, bygga snögubbar osv.
Jag längtar efter att få fira advent, att varje söndag får ha lite kvällsmyss med familjen, tända ett ljus o se den myssiga julen närma sig.
Jag längtar efter att julpynta köpa julgrann, lägga ut juldukar och pynta med tomtar medans man lyssnar på julmusik.
Jag längtar efter julen med allt vad den innehåller julmat, julklappar, tomten, kalle anka på tven, julgodis m.m
Jag längtar efter Nyår med en riktigt kul fest, champange, raketter, nyårslöften och ett nytt år


Ja jag gillar december och ser fram emot den här månaden ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0