Helgen - sovit hos Mia o Mathilda, tripp till Danmark, Fest m.m.

Godmorgon säger jag nu klockan halv 4 en måndageftermiddag. Gick upp för en timme sen men det är ju knappast fel på lite sovmorgon ;)

Tänkte jag skulle ta och berätta om helgen (BILDER KOMMER SENARE). I fredags jobbade länge i affären det kommer en massa nya varor som skulle fixas med och vi skulle julpynta slutade med att jag sprang stan runt och försökte leta ståltråd men inte hittade någon. På kvällen var jag så slut efter allt jobb att jag inte hade någon som helst lust att dra ut o festa eller dra iväg till malmö osv som alla andra tydligen skulle göra så jag följde med mamma o Elinor till deras vänner Mathilda och Mia. Det blev en trevlig kväll med mat, idol, greveholm, facebookspel och lite annat småt o gottt. Sen sov vi där.

På lördagen var det dags för en tripp till Danmark med mamma, Elinor, Mathilda, Mia och Sofie o Mattias. Så vi körde o hämtade upp dem och begav oss sedan. I Malmö körde vi förbi Zlatans hus och där Maria Sälström hade bott . Sen kom vi till Danmark där vi genast märkte hur svårt det var att hitta parkering , vi fick ställa oss på en parkering för typ 30 minuter o sen gick vi för att äta Pizzabuffe. Har varit på den resturangen innan och gillar den skarpt. Dock hade jag inte kunnat göra som Mia och Affe tydligen hade gjort några gånger när han levde köra dit för att äta kvällsmat :O Det tar ju ändå nästan 2 timmar för oss att köra till köpenhamn.
Efter pizzabuffen var det dags för att leta efter ny parkering för nu skulle vi ju in på tivolis julmarknad. Vet inte hur många gånger vi körde runt Tivoli för att leta men måånga var det. Till sist hittade vi en ledig parkering men då kunde vi inte baka in där och  var tvungna att köra ett varv till så mamma fick gå av o ställa sig där. När vi kom tilbacka så stod det en annan bil o tjaffsade med henne o körde typ på henne. o min kära mamma stod o tjaffsade med dansken på svenska medans han nog inte fattade . Så typiskt min kära mamma ;) Men till slut gav de sig o körde o vi kunde pakera där.
Inne på Tivolis var det lite väl mycket folk men det var myssigt ändå med alla julprynader, lampor och allt. Det fanns bodar man kunde köpa saker i, en ställe man kunde gå in o kolla på tomtar, Elinor och Mathilda fick varset åkband så de åkte en hel del karuseller. Det började regna rätt mycket och man blev väldigt våt tyvärr. Men då gick jag , mamma o elle in någonstans o drack varm choklad.
Körde hem ganska tidigt eftersom det är jobbigt att vara genomblött.

När vi väl kom hem vid halv 11 tiden så var det bara att platta håret o sen fick jag skjuts av Mia till Nille där det skulle festas. Det var mycket folk där. Innan vi begav oss mot Qbar sen så stannade jag o Sandra till vid FredsoCompany för att äta lite. Han ena som jobbade där var rätt rolig o frågade mig om jag verkligen skulle ha lök i hamburgaren när jag skulle ut på krogen ;)
Blev Qbar sen , träffade en hel del trevligt folk o sen var det någon som lurade mig o började tjaffsa med mig när jag hälsade på min killkompis kompis , trodde fan hon var den svartsjukaste typen jag någonsin träffat o började tjaffsa tillbacka lite typ. Men sen sa hon att hon bara hade skojat o att det inte var hennes pojkvän utan bara hennes kompis hehe .
Drog in till stan efter Qbar för att några skulle sova . SKulle egentligen sovit hemma hos Sandra men jag, Freja o Kim gick i förväg hem till Kim o jag somnade direkt när jag la mig på soffan. De andra hade sedan varit på efterfest.

På söndagen vaknade jag upp av Kims lilla farmor som vanligt var i hans lägenhet o stökade. Skulle egentligen på julskyltning men blev inget av det för jag orkade inte. Följde med mamma till Överskottsbolaget o på kvällen blev det lite familjemyss med glögg och pepparkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0