Filmlista 2010

Filmlista 2010:



Komedi eller Drama? Det beror på
Skräck eller Romantik Det beror på
DVD, Bluray eller vhs? Det bryr jag mig inte så mycket om
Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien? Twilight
Beck eller Wallander? Vet ej
Bio eller tv? Bio! :D
Filmen eller boken? I vanliga fall film men de bästa böckerna brukar aldrig bli bra filmer.

Favoritskådespelare? Ingen speciell
Favoritregissör? Ingen speciell
Bästa bok som blivit film? Tycker inte de böcker som jag har läst brukar bli bra filmer men sagan om ringen är ju riktigt bra filmer men sen har jag inte läst de böckerna.
Vilken bio kollade du på senast? Sex and the city
Film eller tv-serie? Ingenting går upp mot en riktigt bra tvserie
Vad skulle du helst göra - skriva bok eller regissera en film? Båda delarna kan nog vara kul
Favoritfilm? The Others, Titanic, The nootebook

(mer om favoritfilmen)

När släpptes filmen? 2001
Hur många filmrullar ger du filmen (max. 5)? 5! :D
Vem har gjort filmen?
Alejandro Amenabar
Om filmen är en serie, vilken är din favoritfilm isåfall? Det är ingen serie
Favoritroll i filmen? Dottern Anne
Såg du filmen på bio? Nej
Finns filmen i bok? Nej det gör den inte.

Och till sist, vilken är din favoritscen i filmen?
Det måste vara två olika dels när de kommer på sanningen  och även när dottern Anne sitter och leker på golvet och när mamman får syn på henne så har Anne en gammal tants ansikte. Finns många bra scener i filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0