Valborg hemma i Skåne

Jag åkte faktikst hem en väldigt impulsivresa till Skåne över valborg.
Det var på Onsdagskvällen efter en inbjudan från Andy om valborgsfest och efter jag sett hur billigt det faktikst var att resa hem somtanken slog mig "Jag gör det!!".
Dagen efteråt bokade jag biljetter och på natten åkte jag hem.

Jag hade inte sagt något till varken mamma eller systrana att jag skulle komma , bara till pappa. Det var svårt att tyst gå in i huset och gå o lägga sig o kolla lite på sex and the city när man kommit hem för man vill bara rusa och väka allihopa men tyckte gott de kunde få sova lite till. Sen när jag hörde mammas röst så gick jag in i hallen till henne och eftersom hon inte var ett dugg bered på att jag plötsligt skulle vara där utan trodde att hennes dotter var i Stockholm så blev hon oehört förvånad och hennes ögon asså jag glömmer inte dem nu vet jag hur det ser ut när en människa inte tror sina ögon.
Elinor hade gått på toaletten och när hon öppnade dörren så stod plötsligt jag där och hon hoppade rakt upp i min famn sjukt glad och överaskad över att jag var där.
När jag väkte Sofie mumlade hon något om att det var overkligt att jag var där.

Sen åt vi frukost tillsammans och efter det sov jag ett tag för man sover ju inte allt för bra på de där nat tågen.

Senare på dagen gick jag o Elinor hem till Sandra och fikade. Jocke och Kim var också med.
Vi åt glass och jordgubbar och sen lekte Sandras lillasyster Nova och Elinor medans vi andra satt och snackade och solade.
På kvällen blev det först pizza hemma med familjen och sen iväg på en liten fest trodde jag o Sandra men när vi kommer dit så vill Kim o de andra två ut och gå. Jag o Sandra var inte alls speciellt sugna på det men följde iallalfall efter lättade för att vi inte tagit klackaskor. Vi kollade lite på stjärnorna och sen åt vi nässelsoppa hemma hos den där tjejen som dessutom trodde hon var häxa och försökte bota min förkylning genom att håla sin hand över mitt hjärta :O Hon hade blivit sjuk för att hon trodde att satan var god :O


Gud vad jag skriver ingen kommer orka läsa haha.

På lördagen var det valborg jag o Elinor var först nere i Hembyggsparken och åt glass.
Sen åt jag mat med familjen o med gästerna Marie, Mia och Matilda innan jag begav mig mot Andy på valborgspartaj !
Det var mycket roligt att träffa alla igen och jag blev såklart kallad för "Stockholmaren" nu.
Ett tag såg det dåligt ut med utgång för vi trodde att man var tvungen att ha fyllt 23 år för att komma in. Känns väldigt konstigt att börja vänja sig vid Stockholm och att det finns en massa ställen att gå på till att plötsligt vara hemma i Hässleholm och det finns typ inget.
Men vi kom in på Harrys ändå det vissade sig att det var 20 års gräns.
Innan vi gick in där råkade jag o Sandra ta ut väldigt mycket pengar ur atumaten hehe.
Det var jätte kul inne på Harrys och oehört kul att festa med bästis Sandra igen !

På söndagen blev det hem till mormor och morfar en stund och sedan en runda ut till Åhus med mamma o Elinor.

På måndagmorgon åkte jag hem.

Kommentarer
Postat av: Gina

Jo jag orkar läsa allt.. maste ju veta allt som händer eller har hänt :P

saknar dig <3

2011-05-13 @ 21:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0