Mamma och systrana hälsar på i Stockholm :D

Återigen har jag samma proleblem när jag väl får för mig att blogga ja då har jag så mycket som jag vill ha nerskrivet och blogga om för att jag ska minnas det.
För nu har det återigen hänt väldigt mycket min familj har varit här och hälsat på, Gina har varit här o hälsat, jag har varit nere skåne väldigt impulsivt och firat valborgs och det har hänt en massa annat skojsigt också !


Först kom mamma o systrana och hälsade på det var en solig lördag o jag var så förväntansfull för fast att jag bara hade varit borta i 6 veckor så saknade jag dem enormt mycket.
Efter att jag hade mött upp dem på stationen (o  snurrat till det lite grann jag måste ha varit väldigt snurrig den där dagen för jag fick för mitg att man skulle gå av vid en annan tunnelbanastation än vad jag brukar när man ska hem till mig osv. osv.) så kom vi iallafall hem till Essinge där jag nu bor . Jag visade dem runt och jag hade fixat lite mat som blev mycket uppskattad så vi satt ute och åt den på terassen. Sen åkte vi in till Stockholm the city och gick lite runder innan vi beslutade oss för att gå och äta på en resturang i gammla stan först hamnade vi på fel del av resturangen för de hade nämligen en bar också men precis innan vi fick maten så blev det ledigt i resturangavdelning.



På söndagen tog vi spårvagnen ut till Skansen. Tittade på djur fast det var inte så jätte många djur ute dessvärre, gick runder o sen åt vi picnic som bestod av min hemlagade pastasallad som är enormt god !
Det blev även årets första glass ute.Elinor hon visade på hur hon modig hon var när hon klättrade i ett högt träd med lina så frågade mannen som hade hand om det om hon hade klättrade klart när hon var högt uppe i trädet men då säger hon coolt "nej jag vill klättra ännu högre".
På hemvägen åkte vi inom stan igen för mamma o sofie ville se gammla stan o vi kollade in vakterna uppe på slottet hehe. På kvällen lagade sofie o jag tacos o vi  spelade Elinors disney spel och jag gick en runda med mamma ute på Essinge.




På måndagen var det dags för "shopping" dagen. Vi gick den runda som har blivit en vana för mig att gå när jag ska shoppa först söder på medborgarplatsen genom slussen, tcentralen o till slut komma fram till hötorget. Det är en bra bit men eftersom det finns så mycket att kolla på vägen så är det bara kul !
Sofie köpte studentklänning och det enda som jag minns att jag shoppade var strumpbyxor, halsband och ben o jerrys glass fast förviso köpte jag säkert mer. Vi tog också djurgårdsfärjan över men var inte där speciellt länge förrän vi vände. På kvällen gick vi allihopa en runda i Essinge.


På tisdagen var det redan dags för dem att åka hem men vi hann med en del innan iallafall. Elinor o mamma gick och kollade i ett museum på kungaklädder och guldvagn osv och under tiden gick sofie och jag en runda på stan jag köpte 3 klänningar och vi var och åt pizza.
Sen var det dags att säga hejdå och det var riktigt jobbigt faktiskt , när de gick på tåget men inte jag så stod jag där med gråtten i halsen och ja det kom en och annan tår faktikst.
Men sen var det bara att vända om och gå viddare mot Stockholm och mitt nya liv , jag visste ju ändå att Gina skulle komma om bara några dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0